Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat

Descripció

Curs adreçat a associacions sobre la comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat. El durada del curs és de 2 sessions.

Adreçat a

Associacions

Cartell
Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

1a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat

Sessió conclosa

18 novembre de 2025

18:00 - 20:00 H

Lloc

CAE Manresa

Formadora

Ateneu Cooperatiu Catalunya Central

Descripció

1a sessió del curs adreçat a les associacions sobre la Comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat.

Continguts:

1. Introducció

 

* Per què és important portar una gestió econòmica, fins i tot en entitats petites.

* Beneficis: transparència, confiança, evitar problemes legals i fiscals.

* Desmitificar la comptabilitat: no cal ser economista, només tenir eines i ordre.

 

2. Conceptes bàsics de comptabilitat

 

* Quins documents bàsics cal conservar i com (factures, justificants, rebuts).

* el pla comptable, llibre diari, balanç, compte d’explotació i sumes i saldos.

 

3. Organització pràctica de la gestió econòmica

 

* Com portar un llibre de caixa  senzill (Excel, fulls compartits o plantilles).

* La gestió bancària (Banca electrònica, obertura de comptes, comissions, domiciliació de rebuts, targetes i finançament).

* El pressupost l’eina bàsica de gestió.

* Bones pràctiques.

 

4. Obligacions legals bàsiques

 

* Presentació de comptes anuals a l’assemblea.

* Subvencions: justificació de despeses i ingressos.

* Quan cal fer declaracions fiscals (IVA, IRPF — casos més comuns) 

* Diferència entre finalitats socials o activitats econòmiques.

 

5. Eines i recursos útils

 

* Plantilla de pressupost i seguiment econòmic.

* Programes comptables.

* On trobar informació i assessorament (federacions, ajuntaments, xarxes d’entitats).

Sessió 2

2a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat

Sessió conclosa

25 novembre de 2025

18:00 - 20:00 H

Lloc

CAE Manresa

Formadora

Ateneu Cooperatiu Catalunya Central

Descripció

2a sessió del curs adreçat a les associacions sobre la Comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat.

Continguts:

1. Introducció

 

* Per què és important portar una gestió econòmica, fins i tot en entitats petites.

* Beneficis: transparència, confiança, evitar problemes legals i fiscals.

* Desmitificar la comptabilitat: no cal ser economista, només tenir eines i ordre.

 

2. Conceptes bàsics de comptabilitat

 

* Quins documents bàsics cal conservar i com (factures, justificants, rebuts).

* el pla comptable, llibre diari, balanç, compte d’explotació i sumes i saldos.

 

3. Organització pràctica de la gestió econòmica

 

* Com portar un llibre de caixa  senzill (Excel, fulls compartits o plantilles).

* La gestió bancària (Banca electrònica, obertura de comptes, comissions, domiciliació de rebuts, targetes i finançament).

* El pressupost l’eina bàsica de gestió.

* Bones pràctiques.

 

4. Obligacions legals bàsiques

 

* Presentació de comptes anuals a l’assemblea.

* Subvencions: justificació de despeses i ingressos.

* Quan cal fer declaracions fiscals (IVA, IRPF — casos més comuns) 

* Diferència entre finalitats socials o activitats econòmiques.

 

5. Eines i recursos útils

 

* Plantilla de pressupost i seguiment econòmic.

* Programes comptables.

* On trobar informació i assessorament (federacions, ajuntaments, xarxes d’entitats).