Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
Curs adreçat a associacions sobre la comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat. El durada del curs és de 2 sessions.
Associacions
Confirmació d'inscripció
1a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
Confirmació d'anul·lació
1a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
1a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
18 novembre de 2025
18:00 - 20:00 H
Lloc
CAE Manresa
Formadora
Ateneu Cooperatiu Catalunya Central
Descripció
1a sessió del curs adreçat a les associacions sobre la Comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat.
Continguts:
1. Introducció
* Per què és important portar una gestió econòmica, fins i tot en entitats petites.
* Beneficis: transparència, confiança, evitar problemes legals i fiscals.
* Desmitificar la comptabilitat: no cal ser economista, només tenir eines i ordre.
2. Conceptes bàsics de comptabilitat
* Quins documents bàsics cal conservar i com (factures, justificants, rebuts).
* el pla comptable, llibre diari, balanç, compte d’explotació i sumes i saldos.
3. Organització pràctica de la gestió econòmica
* Com portar un llibre de caixa senzill (Excel, fulls compartits o plantilles).
* La gestió bancària (Banca electrònica, obertura de comptes, comissions, domiciliació de rebuts, targetes i finançament).
* El pressupost l’eina bàsica de gestió.
* Bones pràctiques.
4. Obligacions legals bàsiques
* Presentació de comptes anuals a l’assemblea.
* Subvencions: justificació de despeses i ingressos.
* Quan cal fer declaracions fiscals (IVA, IRPF — casos més comuns)
* Diferència entre finalitats socials o activitats econòmiques.
5. Eines i recursos útils
* Plantilla de pressupost i seguiment econòmic.
* Programes comptables.
* On trobar informació i assessorament (federacions, ajuntaments, xarxes d’entitats).
Confirmació d'inscripció
2a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
Confirmació d'anul·lació
2a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
2a sessió Curs: Comptabilitat i gestió econòmica de l’entitat
25 novembre de 2025
18:00 - 20:00 H
Lloc
CAE Manresa
Formadora
Ateneu Cooperatiu Catalunya Central
Descripció
2a sessió del curs adreçat a les associacions sobre la Comptabilitat i la gestió econòmica de l’entitat.
Continguts:
1. Introducció
* Per què és important portar una gestió econòmica, fins i tot en entitats petites.
* Beneficis: transparència, confiança, evitar problemes legals i fiscals.
* Desmitificar la comptabilitat: no cal ser economista, només tenir eines i ordre.
2. Conceptes bàsics de comptabilitat
* Quins documents bàsics cal conservar i com (factures, justificants, rebuts).
* el pla comptable, llibre diari, balanç, compte d’explotació i sumes i saldos.
3. Organització pràctica de la gestió econòmica
* Com portar un llibre de caixa senzill (Excel, fulls compartits o plantilles).
* La gestió bancària (Banca electrònica, obertura de comptes, comissions, domiciliació de rebuts, targetes i finançament).
* El pressupost l’eina bàsica de gestió.
* Bones pràctiques.
4. Obligacions legals bàsiques
* Presentació de comptes anuals a l’assemblea.
* Subvencions: justificació de despeses i ingressos.
* Quan cal fer declaracions fiscals (IVA, IRPF — casos més comuns)
* Diferència entre finalitats socials o activitats econòmiques.
5. Eines i recursos útils
* Plantilla de pressupost i seguiment econòmic.
* Programes comptables.
* On trobar informació i assessorament (federacions, ajuntaments, xarxes d’entitats).